خانه / کالری غذاها / جدول کالری شماری غذا ها / جدول کالری شماری غذا ها

جدول کالری شماری غذا ها

سایت لاغری و تناسب اندام MsnAG : جدول کالری شماری غذاها : کالری شماری : کالری چیست؟ اول از همه یه مقدار در مورد خود اصطلاح کالری غذا ها صحبت کنیم.
به عبارت ساده کالری مقدار انرژی ای هستش که در هر ماده ی غذایی وجود داره(یا انرژی ای که با خوردن اون ماده ی غذایی در بدن آزاد میشه) درسته که هر ماده ی غذایی حاوی عناصر زیادی از جمله چربی و پروتئین و غیره هستش اما عموما اولین فاکتوری که در رژیم های تغذیه بهش توجه میشه همین میزان کالری مواد غذاییه بعد از اونه که به موازات کنترل کالری، میزان ویتامین ها و سایر نیازمندی های بدن هم مورد توجه قرار میگیره هر ماده ی غذایی که مصرف میکنین کالری داره و فقط آبه که کالری نداره و در واقع کالریش صفره.

هر چی کالری کمتری مصرف کنید یعنی به لاغری نزدیک تر شدین اما در نظر بگیرین بدن برای سوخت و ساز عادیش هم به کالری نیاز داره پس در هر روش رژیمی که به کالری شماری توجه میکنید، حواستون به این هم باشه که اندامتون برای سوخت و ساز عادی به یه حداقل کالری ای احتیاج داره(bmr). بنابراین اینکه همیشه سعی کنید تا حد امکان کالریتون رو کم کنید درست نیست. ولی اصلا نگران این نباشید

“از کجا بدونم چقدر کالری بخورم؟”

روش انجام رژیم کالری شماری

تنها ابزار لازم برای انجام رژیم کالری شماری کمی اراده و یک جدول کالری مواد غذایی (در انتهای این مقاله قرار دارد) است. برای این که بدانید روزانه به چند کیلوکالری انرژی نیاز دارید وزنتان را در عدد ۳۰ ضرب کنید. مثلا اگر ۷۰ کیلوگرم وزن دارید، بدن شما روزانه به ۲۱۰۰ کالری برای ثابت ماندن در وزن فعلی‌تان احتیاج دارد.

از آنجا که هر ۷۷۰۰ کالری یک کیلو چربی به شما اضافه می‌کند، اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که هفته‌ای ۷۷۰۰ کالری کمتر از میزان همیشه مصرف کنید خیلی راحت هفته‌ای یک کیلوگرم وزن کم می‌کنید. کاری که باید انجام بدهید این است که از صبح که از خواب بلند می‌شوید کالری‌های مواد غذایی که می‌خورید را محاسبه کنید و آخر شب با هم جمع ببندید.

برای شمارش کالری‌های روزانه‌تان به این نکته توجه کنید که کالری مورد نیاز بدن شما باید از ۵۵ درصد از کربوهیدرات، ۳۰ درصد از پروتئین و ۱۵ درصد از چربی تشکیل شود. بنابراین کالری مورد نیاز روزانه‌تان را بین این ۳ نوع ماده غذایی با رعایت نسبت‌های گفته شده تقسیم کنید، این گونه دچار کمبود ویتامین و ریزش مو و… نمی‌شوید.

نکاتی که در طول رژیم کالری شماری باید رعایت کنید:

  • اگر خانم هستید نوشیدن روزانه حداقل ۹ لیوان آب و اگر آقا هستید نوشیدن روزانه حداقل ۱۳ لیوان آب را فراموش نکنید. چراکه آب نقش بسیار مهمی در کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز و دفع سموم دارد.
  • بهتر است انرژی مورد نیاز روزانه‌تان را با خوردن غذاهای سالم  و کم کالری دریافت کنید، برای مثال بهتر است به جای با خوردن یک برش پیتزا، ۲۵۰ کالری بدون هیچ گونه خاصیتی دریافت کنید، آن را با چند میوه تازه جایگزین کنید که ویتامین‌های بدنتان هم تامین شوند.
  • مواد غذایی مانند کلم، کرفس، هویج، مواد غذایی هستند که کالری منفی دارند، یعنی بدن برای هضم آنها به انرژی بیشتر از خود آن ماده غذایی نیاز دارد. بنابراین از مصرف این مواد غذایی که سیرکننده‌های خوبی هم محسوب می‌شوند غافل نشوید.
  • فراموش نکنید که گاهی کمبود ویتامین باعث کند شدن روند کاهش وزن می‌شوند، پس از گنجاندن ویتامین‌های B و C  در رژیم کالری شماری خود غافل نشوید.

اکنون شما کالری غذاهای روزانه برای کاهش وزن مورد نظرتان را بدست آوردید! فقط کافیست مواد غذایی روزانه‌تان را مدیریت کنید. در رژیم کالری شماری قرار نیست برنج , نان , پیتزا , بستنی و … از برنامه روزانه شما حذف شوند فقط در این قسمت نیاز هست اپلیکیشن لاغری را نصب کنید و از روش های اختصاصی ان برای لاغری و تناسب اندام خود استفاده کنید .

 

روش محاسبه کالری

در رژیم کالری شماری به ازای هر مقدار ماده غذایی، یک رقم کالری درج شده است. بنابراین شما ابتدا باید غذایی را که می‌خواهید بخورید را وزن کنید. سپس به این جداول مراجعه کنید و با یک تناسب ساده بین وزن آورده شده در جدول و وزن غذایی که پیش روی شماست، کالری آن را محاسبه کنید. مثلا درون جدول نوشت است هر ۱۰۰ گرم بادام ۶۶۰ کالری دارد. بنابراین اگر شما ۱۲۰ گرم بادام خوردید با یک تناسب ساده کالری بادامی که خوردید را ۷۷۲ به دست خواهید آورد.

 

جدول کالری شماری غذا ها :

 

جهت دریافت برنامه دقیق و منظم روزانه و مشاهده وعده های غذایی اپلیکیشن لاغری را نصب کنید

برای مشاهده کامل این قسمت به اپلیکیشن لاغری و تناسب اندام | MsnAG  به قسمت کالری غذاها و سپس به قسمت کالری شماری  مراجعه کنید .

امتیاز دهی :
  • امتیاز بابت کیفیت مطلب :
  • امتیاز بابت کاربردی بودن :
  • امتیاز بابت نصب اپلیکیشن لاغری ما :
5.0
درحال ارسال
به این مطلب امتیاز دهید : 4 (6 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 بازدید مجدد)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

2 × یک =